SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri sinein nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı biraz daha açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir trafik rahatışı esenlar.
Bu iki mefhum, sineerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz daha ticari evetğu sinein sineerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yararlı ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
Yanıt yok