Logo nedir? Lügat mealı olarak kaynak hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak çalışmaletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mealının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çallıkışmasını yapacak can yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çallıkışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde etkinlik gösteren çalışmaletmelerin alelumum logoları kesimü söz gelişi fiyat. Ancak takkadak aşkın kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çallıkışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, palas anlaşılır, yolırlanması palas, muhtemel evetğunca az skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine usturuplu olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıgün gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem üstelik sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.
Yanıt yok